Erkan ÖZTÜRK

Şifre:

[1 [2 [3 [4 [5 [6 [7 [8 [9]  [10 [11

:: 11 ŞUBAT 2011 ::

Suriyede son göreceğim yerler Seydi Zeynep Camii ve Busra Antik kenti sonrasında Ürdüne geçiş
Gece güzel uyudum. Sabah saat 7:30’da Garo beni aldı ve dükkana gittik. Yolda aldıklarımızı yedik, kahve içtik, vedalaştık. Motoru yükleyip yola çıktım. Biraz gidince aklıma ödemem gereken borcum geldi. Şam’daki ilk akşamımda otel dolar kabul etmedi. Parayı Garo ödedi geri vermeyi unuttum, Ürdün’e geldiğimde konuştuk helalleştik. Her şey için teşekkürler Garo, Türkiye’de görüşmek üzere.

:: 11 ŞUBAT 2011 ::

Şamın dışındaki turistik alanlar, Sednaya Manastırı ve Aramice konuşulan Malula.
Sabah saat 9:00 gibi Garo aradı birlikte iş yerine gittik. Motoru çıkarıp dükkanı açtık. Yolda aldığımız birkaç şeyi yedik ve kahve içtik. Ben yola koyuldum, bu gün tulum giymedim hava güzel. Gideceğim yer yüksek ama tulumla dolaşmak istemedim. İlk durağım Sednaya Manastırı. Şam’a 25 Km.

:: 11 ŞUBAT 2011 ::

Renkleri, dinsel mozaiği ve sokaklarıyla Damascus veya Damask veya Şam.
Şam’da Şant’ın kardeşi Garo ile buluşup dükkanına gidiyoruz. Oradan birkaç telefon görüşmesi sonunda sorunu çözdük. Honda yedek parça desteğine devam ediyor, 1997 Model motorumun bütün parçaları fabrika stoklarında var. Pazartesi günü kilometre dişli setini Ankara’ya gönderecek. Burçin Amman’dan Münir Mısırlıoğlu’nu arayıp yardım istiyor, kargom Münir’in iş yerine gidecek. Oraya kadar bulduğum yerden benzin alarak devam edeceğim. Sorunun kolayca çözülmesi beni rahatlattı, sakin kafa çıkıp otel aradık. Keyfimi kaçıracak başka bir şey olmasın :)

:: 6 ŞUBAT 2011 ::

Aqabada beklemeye devam
Bu gün Aqaba'ya geldim. Sabah Wadi Rum'da çöl safari yaptık, kutup ayısı aradım bulamadım. Aqaba güzel, medeni bir şehir, otel buldum bedevi moonlight otel 15 JD oda+kahvaltı ama tam karşısı plaj ve çadır kurmak serbest. Bu gece on the beach :) .

:: 4 ŞUBAT 2011 ::

Ürdünde beklemeye devam ediyotorum, kısmetse Pazar veya Pazartesi Mısıra geçeceğim
Ürdün'de Dana Natural Reserve'den sonra Petra'ya gittim. 2 gece 7 wonders beoudine camping'te kaldım. Ne elektrik ne de internet vardı. Merak edenler için söyleyeyim, her gün düzenli olarak aileme sms gönderip yerimi bildiriyorum. Aksi bir durum olduğunda ailemde Fecabook şifrelerim var, yazacaklar, eğer Facebook hareketsizse merak etmeyin süperim :)

:: 30 OCAK 20211 ::

Karmakarışık Duygular
İletişim çağında, iletişimsizlik. Ürdün televizyonlarında Mısır sakinleşti derken Türkiye'de tahliyeler var çok karışık diyor. Hangisi doğru ama konu bu değil.

:: 28 OCAK 2011 ::

Lübnanda son günüm, Ksara, Baalbek üzerinden Suriye sınır geçişi ve Şamda ilk akşam
Sabah yine erken kalktım ve yine erkenden yola çıkamadım Sebu’nun kız kardeşi Asrik kahvaltı hazırlamış, kahvaltı kahve derken yine rötar yaptık.

:: 27 OCAK 2011 ::

Girişin motorla yasak olduğu Saidaya girme denemesi ve dağlarda kaybolma pardon keşif gezisi
Sabah erken kalktım ama yola erken çıkamadım, kahvaltı sohbet derken saat 11:00 oldu. Saida’ya motosiklet girmesi yasak, bir olay olmuş ve artık motorları almıyorlar. Ben bilmiyormuş gibi yapıp geçmeyi deneyeceğim. Benzin alıp Saida’ya vardım, yolda heciz (asker barikatı) var. Asker şaşırmış bir ifadeyle Arapça nereye diyor ama anlaşamıyoruz, bana işaretle yasak olduğunu söylüyor ben de anlamıyorum. Daha sonra pasaportumu istedi ve dabıtını yani üstünü aradı, dabıtla telefonda konuştuk. Giremeyeceğimi Beyrut’a dönmemi, istersem motorumu burada bırakabileceğimi bana taksi gönderip Saiday’ya gönderebileceğini söylüyor.

:: 27 OCAK 2011 ::

Lübnan bayrağının simgesi sedir ağacının bulunduğu ERZ ve Jeitta mağaraları.
Sabah yola çıkıp doğruca Jeitta’ya gitmek istiyorum, nedense bana hep çok yukarılarda hissi verdi Jeitta bu yüzden geçip gitmişim, bu vesileyle Faraya taraflarında kayboluyorum pardon keşfediyorum. Yol üzerinde bir yerden bir sandviç alıp karnımı doyurdum sonra mağaraları biraz arayıp buldum.

:: 27 OCAK 2011 ::

Deir El Qamar, Kasr Musa, Beited Din. İnanılmaz güzellikler.
Hava güneşli ve güzel kısa bir otoban yolculuğundan sonra dağ yollarına giriyoruz, yollar çok güzel. Buraları unutmamalıyım çünkü yarın buraları tekrar geçme durumum var. Gördüğümüz ilk köy tamamen Dürzi köyü.

[1]--  [2]--  [3]--  [4]--  [5]--  [6]--  [7]--  [8]--  [9]- [10]--  [11]--

Bu Sitede Kullanılan Yazılı ve Görsel Materyalin Tamamı Erkan Öztürk'e Aittir ve İzinsiz Kullanılamaz