Erkan ÖZTÜRK

Şifre:

[1 [2 [3 [4 [5 [6 [7]  [8 [9 [10 [11

:: 16 MART 2011 ::

Sudandan Etiyopyaya geçiş ve Etiyopyada ilk gün.
ETİYOPYA BİLGİLERİ Para birimi Brr 1 dolar 17 Brr Benzin 18.6 brr zor bulunuyor karaborsa yapıyorlar. Telefon sim kart 85 Brr (Dikkat: eger sudandan geçmişseniz Gondar post office’den, alınabiliyor. 15 Brr kredi dahil dışarıdan kesinlikle almayın nedeni aşağıda. Güneyden gelişlerde nereden alınır bilmiyorum ama alınacak yer kesinlikle legal bir yer olmalı.)

:: 28 ŞUBAT 2011 ::

Misirdan sudana gecis. dogum gunumde 2 ulke gorecegim
28 Şubat 2011 Sabah saat 07:00 gibi uyandım balkondan biraz dışarıyı seyrettim, bence gerçek Afrika yolculuğum bu gün başlıyor. Mısır bölge olarak Afrika olsa da kültürü yaşam tarzıyla orta doğu ülkesinden farklı değil. Al Salam otelin kahvaltısı çatıda açık havada “continental” kahvaltı yani 1 yumurta, 2 paket reçel, krem peynir ve çay.

:: 28 ŞUBAT 2011 ::

Afrikadayım.
Mısır Aswan feribot yolculuğundan sonra Sudan Wadi halfa'ya geldim.

:: 27 ŞUBAT 2011 ::

Günlük girişlerimde güncel anı yakaladım. Sudan için Aswandayım.
Dün sabah saat 06 da kalktım, motoru yükledim. Hava aydınlanır aydınlanmaz yola çıktım. Amacım erken saatte Aswan'a varmak ve geçiş işlemlerini hallettmek.

:: 26 ŞUBAT 2011 ::

Luxorda son günler, genel bakımlar ve aylaklık.
Sabah Kalkıp kahvaltı ettim, kahvaltı sistemi aynı, ama sunum daha iyi. Motorlu polise tamircilerin yerini sordum, benimle birlikte önce lastikçiye geldi lastiği değiştirdim. Sonra yağ değişimi için bir yere gittik 4 litre yağa 250 EP deyince Hasss dedim.

:: 26 ŞUBAT 2011 ::

Kuxor- Aswan- Koşarak kaaaaççç tekrar Luxor.

:: 25 ŞUBAT 2011 ::

Luxor Karnak ve Luxor tapınakları. Nilde felluka gezisi.
Sabah kavatlı için aşağı indim”kontinental” kahvaltı şöyle, bir paket reçel, 2 paket krem peynir, bir omlet ve kahve :). Hava çok sıcak benim için artık yaz geldi. Bundan sonra rotam hep sıcak olacak (Etiyopya yüksek bir yer bakacağız). Luksor Tapınağının arka sokalarını dolaşmaya başladım. Kapı takan adamların yanında durdum, Fethi, Abdul, Saruvad (servet) çay ikram ettiler, çocuklarla oynadım.

:: 25 ŞUBAT 2011 ::

Kahire Luxor çöl yolu. Benzin bitti bitecek derken...
Sabah erken kalktım, kahvaltı yapıp yola çıktım. Eğer Kahire’den bir yere gidecekseniz mutlaka 07 gibi yapın yoksa trafiğe takılma olasılığı çok yüksek ben hiç takılmadan çıkabildim. Dün Giza piramitlerinin orada Tabelalar görmüştüm. İnternetten indirdiğim bir haritada Desert Road gösteriyordu.

Kahire 2.gün. Müzeler. Sudan vizesini de aldım
Balkon kapısını kapatmadan yattım sabah kuş sesiyle uyanmak çok keyifliydi. Kahvaltı sonrası oyalanmadan şehre gidiş. İlk önce Sudan konsolosluğuna gittim, vize alabiliyorum. 100 USD 2 foto tamamdır. Saat 15:00 te pasaportu geri alacağım.

:: 25 ŞUBAT 2011 ::

Kahire Giza Piramitleri, El Esaar Camii, Kahire Kalesi.
Sabah çok keyifli kalktım, kahvaltı otelin en üst katında, pek de zengin bir menü yok standart peynir ekmek. Kahvaltı sonrası yola çıktım piramitler buraya 10 km. Beni piramitlerde en çok etkileyen daha varmadan şehrin içindeyken uzaktan silüetinin görünmesi oldu, manzara müthiş.

[1]--  [2]--  [3]--  [4]--  [5]--  [6]--  [7]- [8]--  [9]--  [10]--  [11]--

Bu Sitede Kullanılan Yazılı ve Görsel Materyalin Tamamı Erkan Öztürk'e Aittir ve İzinsiz Kullanılamaz